BLAŽ KRALJEVIĆ I NJEGOVI STAVOVI

2018-12-15

Dio Kraljevićevog razgovora za novine ''Novi Danas'' i nizozemske novine ''de Volkskrant'' u subotu 8. kolovoza.

Nizozemac je je postavio pitanje kako Kraljević pojašnjava činjenicu da HOS-ovce na Zapadu nazivaju ubojicama, čak i fašistima. Odgovor je bio ovaj:

>>...Da li smo fašisti ili nismo morate procieniti sami. Nisam osobito proučavao poviest ustaškog pokreta, no po onome što znam Pavelić je, u trenutku kada se pojavio, bio jedini i, dakle, najbolji borac za Hrvatsku i njene interese. Međutim, to u ovom trenutku nije važno.

Tu sam da štitim ove ljude i to ću i činiti ili poginuti. Nismo katolička vojska jer u redovima HOS-a imate 30 ili 40 posto Muslimana. Mi smo vojska Bosne i Hercegovine. Osobno bih želio vidjeti Hrvatsku do Drine, ali o tome će odličiti ovi ljudi ovdje, stanovničtvo BiH, kada rat završi. Što se HSP-a i HOS-a tiče, svi koji nisu ekstremisti i nisu okrvavili ruke mogu ostati živjeti ovdje i mi ćemo ih štititi. Štitit ćemo i Srbe i Muslimane i Hrvate od svakog vanjskog neprijatelja, jer smo uz narod. Što se tiče tih vanjskih mišljenja o nama, pa i njihovim interesima, interesi Njemačke ili Velike Britanije za nas ovdje su podpuno nevažni, jer ja brinem samo za ovdašnje ljude.<<

Početkom kolovoza 1992. razpravlja se u Ljubuškom o prietnjama smrću Blažu Kraljeviću, ter o mogućnosti da HOS djeluje mimo zakona, evo što je na sve to rekao Blaž Kraljević:

>>- Momci, nikakva ilegala ne dolazi u obzir, ovo je moja zemlja, ja ću njome uzpravno hodati dok sam živ. Drugo, i sami ste svjedoci da se s njima ne može ni razgovarati, ni dogovarati, ni pregovarati. Oni nemaju svoj stav, ni mišljenje. Zagreb misli umjesto njih, oni su tek interfoni za prenošenje zapovjedi ili puki izvršioci istih. Što se pojačanog opreza i mjera sigurnosti tiče, za njih nema potrebe. Mi nikada nećemo pucati na Hrvata, ma kakav on bio. Zar je u poviesti bilo malo međusobnog klanja.

Ja se, dakle, neću kriti. Momci, ako ova glava spašava hrvatski narod, ako u tom pravcu ona nešto znači, evo je odmah. Ne trebaju me čekati po busijama i zasjedama, evo im Blaža Kraljevića na pladnju, ako je do njega. Laku vam noć!<<

Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti